I. Amennyiben munkatársa elkövet valamilyen hibát, akkor:
igyekszik azt eltitkolni
azonnal jelzi és együtt megkeresik a megoldást
II. Értekezleten a témák:
a legjobb gyakorlatok
a legjobb gyakorlatok és az elakadások is
III. Ha két munkatársa véleménye nem egyezik egy témában, akkor:
ellenfélként kezelik a másikat és az a lényeg kinek legyen igaza
másik nézőpont képviselőjeként tekintenek a másikra, mellyel teljesebbé teszik saját véleményüket
Amennyiben a kettes válaszok vannak túlsúlyban, akkor ne olvasson tovább, mert szervezete tanuló szervezetként működik. Ha az egyes válaszok és ez zavarja, akkor érdemes találkoznunk.
De miért jó tanuló szervezetnek lenni?
Meggyőződésünk, hogy a siker kulcsa ma már nem a technológia, hanem a megfelelő reakcióképesség. A technológiát le lehet másolni, meg lehet venni, leginkább pénz kérdése. Ha valaki úgy dönt BÁRHOL a világon, hogy ezt megteszi, máris egy erős és veszélyes konkurenciával állunk szemben.
Ezzel szemben legyőzhetetlenek vagyunk, ha olyan szervezetet építünk, amely korán észreveszi és elkerüli a veszélyeket, mindenkinél előbb meglátja és kihasználja a lehetőségeket.
Egy ilyen szervezet sikerre van ítélve. Ennek a sikernek alapja pedig a szervezetet minden ízében átható tanulás és tanulni akarás, azaz a szervezet tanuló szervezetként működik.
Ahhoz, hogy a szervezet tanuló szervezetként működjön, ismernünk kell a szervezetben betöltött valódi szerepeket és azok rejtett kapcsolódásait: Szervezetállítás és együttműködésfejlesztés
Meg kell emelnünk a csapat bizalmi szintjét, fel kell tárni és ha szükséges megváltoztatni a tagok viszonyát önmagukhoz, egymáshoz, munkájukhoz, ügyfeleikhez: Személyközpontú akciótanulás (szupervízió)
Meg kell ismernünk saját és munkatársaink viselkedési stílusát, hogy a másik különbözőségét értékként tudjuk kezelni, mely a szinergia alapja: DISC, kevesebb feszültség, több ügyfél