
Mottó: „Hiába mondom nekik,
semmi nem változik.
Ha meg rájuk szólok,
vérig sértődnek…”
Sokszor halljuk vezetőktől, hogy a kritikát muszáj becsomagolni, mert félő, hogy a kolléga megsértődik és elmegy, a feladatokat pedig el kell végezni. A másik véglet, amikor a főnök gyakran „odacsap”, ezért a fél életét kiválasztással és betanítással tölti.
Ezekkel a dilemmákkal szembesülnek sokan üzleti együttműködésekben is, hiszen a partnerkapcsolatot fenn kell tartani, de vissza vissza is kell(ene) jelezni, ha gond van.
A jó visszajelzés egy nyelv, amit meg kell tanulni. Elsajátítása energiát és sok gyakorlást igényel, de azt gondoljuk érdemes ebbe fektetni.
A jó visszajelzés az egyik legfontosabb vezetői eszköz. Nélküle szinte lehetetlen a kollégákat a célok felé irányítani, és a beosztottak is igénylik, hiszen növeli biztonságukat. Ha nem csak a főnök ad-hoc és érzelmekkel gazdagított „visszacsatolásainak” vannak kitéve, teljesítményük és motivációjuk növekedni fog.
A program célja, hogy a vezetők szerepvállalása és vezetői gyakorlata minél egységesebb legyen, különös tekintettel a vezetői visszajelzések gyakorlatára és módszertanára. A tréning kettős célt tűz ki maga elé:
Az első nap a vezetői felelősségről és hitelességről szól. A vezetői felelősség abban áll, hogy hiteles fejlesztő és/vagy elismerő visszajelzéseket adunk munkatársainknak, így fejlesztjük-motiváljuk őket és ezen keresztül hatunk a vállalat összteljesítményére. A vezető a csapatán keresztül ér el teljesítménycélokat. Az első nap ezért lehetőséget ad a vezetőknek, hogy
A második nap tovább dolgozunk a vezetői önismeret elmélyítésén, ezen keresztül a vezetői tudatosság és hatóerő növelésén. Majd lehetőséget biztosítunk az értékelő-motiváló megbeszélések 3 fajtájának gyakorlásához – saját élményű helyzetekben.
A második nap az alábbi modulokból áll:
A helyzetgyakorlatok szereplői részletes visszajelzést kapnak (előre megadott szempontok alapján) társaiktól és a trénerektől.
A tréning időtartama 1 + 2*fél nap. A résztvevők a valósághoz közeli, izgalmas szituációkon keresztül építik be az elméletet, így a tanulási folyamat végére már készségszinten tudják alkalmazni a megtanultakat.