Sokan naponta tapasztalják, hogy kollégáik folyamatosan konfliktusba kerülnek egymással, pedig mindannyian a cég érdekeire hivatkoznak. Mindig vannak, akik azonnal cselekednének, őrületbe kergetve a gondos tervezőket és vannak, akik csak akkor hajlandók bármit is kiadni a kezükből, ha mindent tökéletesre csiszoltak. Vannak olyanok, akik akkor érzik jól magukat, ha segíthetik a körülöttük lévők munkáját, ám nem szeretnek döntéseket hozni, és vannak akik azonnal átveszik az irányítást döntési helyzetekben, amivel sokak ellenszenvét vívják ki.
Az ideális csapatban ezek a szerepek kiegyensúlyozottan jelennek meg és a kollégák el tudják fogadni egymást, hiszen mindegyik szerepre szükség van. Gondoljunk bele, egy színtiszta irányítókból álló csapatban ki fog dolgozni? Egy színtiszta segítőkből álló csapatban ki fog dönteni? Ha a mérnökök a „tökéletes terméken” dolgoznak évekig, mi termel bevételt?
A DISC egy olyan viselkedési stílus tipizáló rendszer, mely segít megértetni a munkatársakkal először saját működésüket, pl:
Másodszor, ha ez sikerült, akkor meg tudják érteni egymás működését, pl:
Ha értem magamat és értem a másikat, az már egyenes út akár önmagam, akár a másik megbecsüléséhez és tiszteletéhez.
A DISC alapvetően négy viselkedési stílust különböztet meg, elnevezését is ennek a négy alaptípusnak (Dominance, Influence, Steadiness, Compliance) a kezdőbetűiből képzett angol mozaikszó adja. Magyar nyelven a Dominancia, Befolyásolás, Kitartás (vagy Stabilitás), Szabálykövetés (vagy Szabálytisztelet) kifejezéseket használjuk. Természetesen egyikünkre sem 100%-ban jellemző egyik vagy másik stílus, hanem viselkedésünk ennek a négynek a keverékével tipizálható.
A program egy 15 perc alatt kitölthető online DISC teszttel indul. A teszt felméri a résztvevő természetes és felvett stílusát, milyen a különböző DISC alapstílusok aránya működésében, melyik alaptípus jellemzi a legjobban, melyik a legkevésbé.
Második lépésként az erre kiképzett pszichológus kollégánk mindenkivel leül 50 percre és mindenki egyenként személyes visszajelzést kap tőle, hogy a teszt eredményeket hogyan érdemes értékelni és mit jelentenek a munkájára nézve.
Harmadik lépésként egy egynapos tréningen a munkatársak részletesen megismerik a DISC alapstílusokat, megtanulják hogyan tudják felismerni a domináns jegyeket kollégáikban és ügyfeleikben és megtanulják hogyan érdemes együttműködni a különböző típusokkal.